Amerika totaal

Amerika totaal
Continent Amerika

11.11.10

Miami

Orlando International Airport MCO -> Miami International Airport MIA

Dag 4: 8 december 2010
AA 1552 is mijn vlucht vanaf Orlando richting Miami. Ik vertrek om 08:30 en kom in Miami aan om 09:30. Het vliegtuig is een Boeing 737-800.

In Miami aangekomen na een uurtje vliegen moet ik eerst opzoek naar een taxi. Nadat er 7 taxi's van mij afgepakt zijn, wist ik er toch eentje te pakken te krijgen. Ik verblijf 1 nachtje in het luxe Mandarin Oriental Hotel.


'The Venetian Pool ligt verscholen in een woonwijk in Coral Gables. Het zwembad wordt omringt door palmbomen, tropische planten en paradijsvogels. Een frisse duik in deze betoverende omgeving mag tijdens je bezoek aan Miami niet ontbreken! '

Ik had gepland om diezelfde dag nog van alles te gaan doen. Eerst ben ik naar (zie artikel hierboven) The Venetian Pool geweest. En inderdaad, de beschrijving klopt precies. Dit had niet mogen ontbreken.

De rest van de middag heb ik doorgebracht in ,het-van-films-beroemde, Miami Beach. Er heerst duidelijk een 'zien en gezien worden' cultuur. Het strand en de vele hotels er om heen waren prachtig. Toch is het niet mijn favoriete plek. Daarom besloot ik om er 1 dag te blijven. De volgende dag zou ik mijn reis vervolgen richting Mexico.



Miami: Mooie stranden, leuke cultuur, maar voor mij een grote tegenvaller.